افشاگری : نمونهای از احکام صادر شده در گرایش‌های مذهبی


اقلیت‌های مذهبی
در طی ماه گذشته تعداد ۳۷ گزارش نقض موردی حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسید.
این آمار مربوط به بازداشت ۵ تن از شهروندان با گرایش‌های مذهبی غیر از اسلام شیعی و احضار ۲۰ تن از ایشان بود.
هم چنین دستگاه قضایی به محاکمهٔ یک شهروند مسیحی و صدور حکم برای دو تن از بهاییان پرداخت..
طبق آمار فوق و با مقایسه آن در ماه مشابه سال قبل نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی ۸۵% نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، هم چنین نسبت به ماه پیش نیز افزایش ۲۵% را شاهد بوده‌ایم.

نمونهای  از احکام  صادر شده در  گرایش‌های مذهبی


1 kommentarer:

Unknown گفت...

هدف من از گذاشتن این مطلب برخورد مجامع دولتی با چنین اشخاصی هاست . دلیلی نداره که اینها رو به خاطره باورشان دستگر کنن. در ماهه گذشته گزارش های خیلی در مورد دستگری و زندانی شدن اقلیت مذهبی داشتیم که نشانگر بیعدالتی این دادگاهها هاست اما این نمونه که میبینید تبره شدن فلان بخاطره آشکار شدن مساله هاست که در جوامع مختلف در موردش گزارش شد . برای نمونه به نوشته نگاه کنید .
(13 اردیبهشت ۱۳۹۰) کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که مقامات ایرانی باید به آزار قضایی اعضاء کلیسای پروتستان انجیلی ایران و سایرکلیساها خاتمه دهند.
به طور خاص، کمپین از قوۀ قضاییۀ ایران می خواهد تا ا حکام زندان تعزیری اعضاء کلیسا، شامل حکم اعدام کشیش یوسف ندرخانی، و حکم زندان کشیش بهروز صادق خانجانی را لغو کند.
آرون رودز، سخنگوی کمپین، گفت: “مقامات ایرانی باید مورد هدف قرار دادن گروههای مذهبی و مناسک دینی آنان را متوقف کند؛ این اعمال ناقض قوانین بین الملی و قوانین ایران می باشد.”
آرون رودز افزود: “رفتار دولت ایران در انتقاد از کشورهای اروپایی برای سیاست های تبعیض آمیز علیه مسلمانان در حالیکه ایران خود مسیحی ها و اعضاء سایر اقلیتهای دینی را به زندان و احکامی شامل اعدام محکوم می کند، عمیقا ریاکارانه است.”
در فروردین ماه سال جاری، در جریان جلسۀ شانزدهم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، حکومت ایران از اتحادیۀ اروپا و ایالات متحدۀ آمریکا برای تبعیض علیه اقلیت های مذهبی انتقاد کرد. طبق گزارش تلویزیون دولتی پرس تی وی در تاریخ ۲۳ فروردین، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: “ما انتظار داریم کشورهای اروپایی ازادیهای فردی و اجتماعی مسلمانان را تضمین کنند.”
در طول سالهای ۲۰۱۰ و۲۰۱۱، دهها عضو گروه پروتستان کلیسای ایرانیان تنها به دلیل اعتقادات و مناسک مذهبی شان مورد تنبیه و تعقیب قانونی قرار گرفته اند. در تاریخ ۱۱ اردیبهشت سال جاری، دادگاه انقلاب شهر بندر انزلی ۱۱ عضو کلیسا، شامل کشیش عبدالرضا علی حق نژاد و زینب بهره مند، مادربزرگ ۶۲ سالۀ دو تن دیگر از متهمان را به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” مورد محاکمه قرار داد.
قرار است این دادگاه رای خود را در تاریخ ۲۱ اردیبهشت صادر کند. مقامات ایرانی همچنین اعضاء کلیسا در بندر انزلی را به مصرف مشروبات الکلی و بدحجابی متهم کرده اند. طبق گزارشات، این اتهامات بر پایۀ شرکت آنان در مراسم دعا در کلیساهای خانگی بوده است که در این مراسم بعضی شرکت کنندگان به عنوان بخشی از آداب مراسم همدلی شراب می نوشند و زنان حجاب بر سر ندارند.
آیین مسیحی یکی از مذاهب شناخته شده در قانون اساسی ایران است و برغم حدودی تبعیض، جمهوری اسلامی ایران برای جوامع قومی و تاریخی مسیحی حنیفی فضای محدودی برای انجام مناسک دینی شان قائل شده است. اما رهبران پروتستان به کمپین گفته اند که به خصوص ظرف شش سال گذشته، دولت ایران به صورت فزاینده ای گروه های پروتستان را مورد هدف قرار داده است.
گروه های پروتستان ایران در درجۀ اول از کسانی تشکیل شده است که از دین های دیگر به...

ارسال یک نظر

آزادي هيچ وقت انتظار ما را نمي كشد، ما بايد در بدست آوردنش، از دل و جان دريغ نكنيم. چون در هيچ جايي از زواياي تاريخ سراغ نداريم كه آزادي و دموكراسي، سهل و آسان به دست آمده باشد. رالف والدو امرسون